Dag 18-19-20 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Lisa Mertens - WaarBenJij.nu Dag 18-19-20 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Lisa Mertens - WaarBenJij.nu

Dag 18-19-20

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 Maart 2013 | Mauritanië, Nouakchott

Dag 18.
Vanmorgen zijn we heel vroeg vertrokken. Het was super druk op de weg dus het was lastig om in colonne te rijden met zijn alle. Gelukkig heeft iedereen het gehaald zonder brokstukken haha.vervolgens hebben we een stuk of road gereden en hier zijn Thijs en Thijs hun wieldop verloren. Na twee uurtjes kwamen we aan bij de grens van mauretanie en Senegal. Het stelde eigenlijk niet zo veel voor. Het was heel klein en overal lag vuilnis en keutels. We hebben hier 2 uur gewacht denk ik en toen konden we al weer verder rijden. Toen we nog aan het wachten waren gingen een paar jongens spelen met jojo's en hier kwamen natuurlijk heel veel kinderen op af. In het begin was dit leuk maar op een gegeven moment gingen ze erom vechten en dat was niet zo leuk... We hebben nog een uurtje gereden en toen kwamen we aan bij de zebrabar.

De zebrabar... Geweldig! Het is een (soort) camping op een eiland, super mooi! Hangmatten, strand, lekker briesje en een uitkijktoren. Morgen hebben we weer een rustdag dus we gaan lekker niks doen! We zouden eerst naar Dakar gaan maar door recente gebeurtenissen is dit niet meer veilig. Jammer maar stiekem ook wel lekker!

Dag 19.
Vanmorgen helaas om 8 uur wakker door mijn medetentgenoten dus uitslapen zat er niet in. Nadat ik ontbeten had was ik er al overheen en heb ik mijn was gedaan, op de hand dus ik vond het een behoorlijke prestatie. Ik heb zelfs een eigen waslijn gespannen, jeeeeej! De rest van de dag heb ik op het strand gelegen onder het genot van een fles rode wijn.

Rond 8 uur zijn we gaan eten en hierna heeft pap me op bed gelegd want ik was kapot. Ik ben geloof ik 6 keer wakker geworden 's nachts maar voor het eerst heb ik het gevoel dat ik ben uitgerust.

Dag 20.

De dag begonnen met de mannen op de uitkijktoren. We hebben naar de zonsopgang gekeken, zo mooi! Ging heel snel! Na het ontbijt hebben we de busjes ingeladen en zijn we op pad gegaan. Wij hadden vandaag een leraar uit tanjeh bij ons in de bus. Vond ik een beetje jammer want nu kon ik de muziek niet loeihard aanzetten zoals normaal maar goed het was wel gezellig. De weg was alleen wat minder. Op sommige stukken was de weg weg. Je kon beter op het zandpad erlangs rijden want dan was de kans kleiner dat je banden kapot gingen. Het was bloedheet vandaag en dat is minder als je geen airco hebt en maar 2 ramen die open kunnen (had sowieso geen nut want de wind was net zo heet als een warme föhn) maar wat dat betreft ben ik geafrikaniseerd. Ik heb niet gemopperd en dat vond ik best een prestatie van mezelf. Toen we eindelijk aankwamen op de camping heb ik een maaltijd gemaakt voor iedereen die nog redelijk te eten was maar de grootste held van vandaag is toch wel sophie, ze is er super slecht aan en ze heeft het gehaald tot de camping zonder ook maar een keer te klagen.

Thijs h. Is de pechvogel van vandaag. Hij heeft zichzelf een bloedlip bezorgd doordat hij een bierfles open maakte met zijn aansteker, het bierdopje knalde echt super hard tegen zijn lip. Was stiekem wel grappig maar dat zal ik nu nog maar niet zeggen.

Nog maar 2 dagen en dan komen we op onze eindbestemming aan, Tanjeh! Beetje dubbel. Aan de ene kant wil ik nog 3 weken doorrijden want de hele reis heeft zon indruk op me gemaakt en ik geniet er echt van maar aan de andere kant ben ik er nu ook wel klaar mee. Ik ben steeds alles kwijt, het is bloedheet en soms zie je dingen die je liever niet ziet. Nouja we zien wel wat er van komt. Nu nog even genieten!

  • 01 Maart 2013 - 22:51

    Sjaakie, Stef En Roosen:

    Leuk om te lezen dit Lisa, vooral Stef is enthousiast om iets van je te horen! Mooi om te horen dat het allemaal goed gaat daaro! Goeie reis nog die laatste paar dagen on the road en ben lief voor mijn neefjes en nichtjes!

    Groetjes,

    Stef, Roosen en Sjaakie

  • 01 Maart 2013 - 23:43

    Fieke:

    Fijn dat ik je vandaag weer gesproken heb!
    Tot over een week lief zusje!
    (aaaaaaah!!!!)
    Xxxxx

  • 01 Maart 2013 - 23:55

    Jordy:

    Wat een superverhalen. Dit zul je zeker nooit meervergeten.

    Xxxxx

  • 02 Maart 2013 - 00:56

    Lonneke En Floris :

    Super Lisa! Wat een avontuur, geweldig! En hoe gaaf om dat samen met je pap te mogen ondernemen... (goed dat hij erbij is, niet? Quote: heeft pap me op bed gelegd....) En wat betreft de dingen die je liever niet ziet.... Het doet je beseffen hoe goed wij het wel niet hebben, niet waar?Count your blessings! Geniet nog van de laatste daagjes on the road! Nothing beats a good roadtrip! Veel plezier en ik blijf je volgen! Ciao!

  • 02 Maart 2013 - 01:00

    Judith:

    Fijn dat het zo goed met je gaat!
    En fijn dat je pappie zo lief is voor je.
    Een hele ervaring dat reizen, maar in tanjeh zul je ook heel wat mee maken!
    Groetjes aan de rest!

    Xxxxx juud

  • 02 Maart 2013 - 14:13

    Fie En Wim:

    En dan is het zomaar de laatste dag van jullie reis! Wij hebben genoten van jullie reisverhalen en nu op naar het 2e deel van deze trip (waar het eigenlijk allemaal om begonnen was): de stage. We blijven je volgen en hopen dat ook dit een onvergetelijke ervaring wordt!!
    Heel veel groetjes aan iedereen,
    Fie en Wim

    PS Truusje en Martine zullen inmiddels wel in Gambia zijn en jullie met spanning op staan wachten morgen.

  • 02 Maart 2013 - 22:23

    Nell:

    Hoi Lisa,
    Op dit moment zijn jullie al in Gambia. Morgen is de reis voorbij. Dan begint het echte werk !! Deze reis neemt niemand je af. Die zit in je geheugen en wordt je nooit meer kwijt: alle mooie, indrukwekkende en soms lastige ervaringen, relativeren en weer vooruit kijken. Geweldig. Ik heb van je verhaal genoten en hoop dat je ook nog blijft schrijven als je al in Tanjeh bezig bent. Op 22 maart kom ik het life bekijken.
    Veel plezier morgen bij jullie ontvangst, geniet ervan en wens Jan en Truus, Thijs, Martine en Thijs nog een paar mooie dagen toe in Gambia.
    Groetjes Nell

  • 03 Maart 2013 - 18:57

    Hubertine Theeuwen:

    Hallo Lisa
    Wat mooi al die verhalen daar wordt je echt een beetje jaloers van... ha ha ha.
    Geniet van je tijd in Gambia en heel veel succes met alles.
    Ook voor de rest van de groep.
    groetjes Hay en Hubertine Theeuwen

  • 04 Maart 2013 - 16:40

    Gert:

    Hoi Lisa.
    Erg mooie verhalen maar nu begint het pas voor jou.
    Vooral genieten van die tijd.Volgende week komt je zus Fieke heb ik gehoord.
    O ja en we hebben de eerste wedstrijd gewonnen met 2-0 van Hoooors.
    En het aller mooiste nieuws.Ik ben oma geworden van een kleindochter Luna.
    Zo zijn we weer van alles op de hoogte.
    Tot schrijfs xx Gert

  • 06 Maart 2013 - 17:21

    Mareska:

    Hallo Lisa,
    Eindelijk gevonden...... haha( ben niet zo van de computer)
    Wat en mooie en spannende verhalen,die hangmat klinkt erg aanlokkelijk haha
    Geniet van je reis,nu kunnen we je met de kinderen gaan volgen,leuk.
    Ben benieuwd naar wat je nog allemaal gaat beleven
    Ik had je nog gemaild,maar weet natuurlijk niet of je dat kunt lezen.
    We missen je allemaal,stay safe
    Mareska en de kinderen van de Bende

  • 07 Maart 2013 - 01:05

    Nelleke:

    Hoi Lisa,
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Blijf schrijven.
    Groeten, Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 22 Jan. 2013
Verslag gelezen: 612
Totaal aantal bezoekers 40147

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 28 April 2013

-

Landen bezocht: